Tårta, växtvärk och nästan helg.

Torsdag idag redan. Även fast jag gått hemma och sölat i tre dagar denna veckan har dagarna bara sprungit iväg ändå. Går så jädrans fort. Men det är väl skönt i och för sig. Att helgen alltid känns nära. Hur mycket man än gillar sitt jobb så längtar man ju till helg. Eller? Is it just me? Lördagar är ju ändå min favoritdag. Sovmorgon och ingen stress.


I helgen blir det däremot ingen sovmorgon kan jag gissa på. Vi får familjebesök som bland annat består av en treåring och en ettåring. Full rulle, alltså. Men det ska bli väldigt mysigt, saknar de små trollen! Och deras föräldrar, givetvis! Jag hoppas dock att min växtvärk (ja, det eller ischias(?) är mina förslag) i ryggen/benet ger med sig snart och den får gärna ta med med mitt nackont också. Om den behagar. Det önskar jag mig i fredagspresent!


På tal om present. Vi hade ett litet mini-kalas här i afton med Josefine och Andreas och tårta. En ihopsatt prinsesstårta. Färdig botten, pulvervaniljsås och ett färdigkavlat marispanlock. Men jag vispade grädden själv. Jo men visst. Inte dåligt va? Nä, jag vet. Väldigt stolt givetvis!


Nästa inlägg får jag nog slänga in en bild. Blir ju himla trist annars. Ber om ursäkt för detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0