Alla är vi olika..

Vi har en väldigt speciell granne. Eller rättare sagt, flera speciella grannar. Men en som utmärker sig lite extra. Han är nämligen barfota större delen av året. Jag har faktiskt sett honom med ett par skor en gång, men då var det också ett par decimeter snö och typ 10 minusgrader ute. Det får man väl ge honom antar jag. Men han måste ju ha världens hårdaste fötter? Jag har väldigt många frågor jag vill ställa denna karln. Så plötsligt händer det. Jag står i hissen tillsammans med barfota-mannen! Vår hiss går väldigt långsamt (och stängs ännu långsammare nu för tiden) så jag hann några gånger tänka "Näe, nu frågar jag varför han aldrig har skor!". Tyvärr (som tur var?) såg jag sedan, när jag slutat stirra på hans smutsiga fötter, att han hade hörlurar i öronen. Då kunde jag ju inte fråga. Annars hade jag gjort det. Ja, jag kan ju säga det i alla fall... Nästa gång!

Annars då? Jo jag har ju påsklov i en vecka och en dag snart då. Om jag är nöjd? Om jag har sagt detta minst tjugo gånger denna vecka? Jo men visst. Ska fira in påsklovet på lördag med att träna magen för alla cancersjuka barn. Man skänker 150 kronor och tränar en skvätt. Känns bra. Både för barnen och min mage. Egentligen är det Spin of Hope som är detsamma men då man ska spinna en timme. Jag verkligen HATAR att spinna. Ja, tyvärr så mycket att jag inte ens kunde tänka mig att göra det för sjuka barn. Hemskt, jag vet. Så jag och mamma tänkte göra vår egen grej av det och skänka en slant och träna något annat. Men huxflux så la de in ett CX Worx-pass för barnen! Tjoho, så glada vi blev! Nu behöver jag inte längre känna mig elak. Phew.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Påsklov? Kan hända att jag också har nämnt och hört detta förut ;)

2012-03-29 @ 21:35:36
URL: http://josefine-creo.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0